onsdag 20 mars 2013

socialize me!

Här blir det inte mycket gjort.
Och inte i vanliga livet heller, inte så mycket som jag egentligen skulle vilja,- eller behöver!

Vi är mitt inne i sista förbaskade terminen vilket innebär att vi är mitt inne i den förbaskade C-uppsatsen.. Vilket jäkla jobb! Om man ändå bara kunde få börja med skrivandet och intervjuandet och analyserandet men det är så mycket annat man ska kunna innan man egentligen har kommit igång på riktigt! Just nu ska vi bara analysera en liten den av den lilla intervjun vi hittills har gjort och så ska den lämnas in nästa vecka och betygsättas. Det ingår huuur mycket som helst i den och det känns som att det bara tar massa tid från det riktiga uppsats-arbetet..
Jag vill komma igång! Jag vill hoppa fram några veckor så jag är lite närmare ett slut på uppsatsen och på terminen och på pluggandet ! 3,5 år har gått fruktansvärt fort och det har varit jäkligt svårt och segt emellanåt men lika ofta har det varit jäkligt intressant också..

Jag har börjat fundera lite på "mitt nya liv" som börjar den 7:e juni och kommit fram till att det känns skönt att slippa ha panik över vad tusan jag ska göra när skolan är slut. Jag vet ju att jag börjar med tre månaders sjukskrivning, och det känns faktiskt väldigt skönt, iallafall när jag ser och hör alla andra i klassen som febrilt söker jobb, panikar över cv och har allmän dödsångest över vad som händer efter våran programavslutning. Själv lutar jag mig lugnt tillbaka och tänker att det där, det där har jag minsann tid åt att fixa under sommaren! Så till hösten när jag börjar friskna till och börjar bli redo för att träffa folk och kila runt på arbetsintervjuer så kommer jag med ett cv som jag lugnt har kunnat plita på i flera månader!
- Sen att min panik istället kommer när dom andra lugnt lutar sig tillbaks på sina nyfunna arbetsplatser är en helt annan femma, men det tänker jag inte panika över nu!

Jäklar! Jag är för tusan färdig socionom om tre månader! Just nu känner jag mig som en fånge som ristar streck på väggen för varje dag som frigivningen närmar sig..

Jag håller faktiskt på o klurar på om jag vill specificera mig lite runt något område och jag är inne på om jag ska fortsätta plugga till hösten eller våren igen iaf. det kan bli Grundläggande psykoterapi utbildning, sexologi, steg1 i kbt.. Hmm.. finns mycket intressant men ska nog försöka rikta in mig på kurser som är bra och speciella för att kunna söka jobb inom barn/ungdoms-behandling/samtal/arbete.




Så vare me re, nu kommer min härligt svettiga fotbolls kille hem från träningen och nu ska jag kasta in både honom och mig i duschen^^

So long!

Inga kommentarer: